כיצד נהנים מאוכל ללא רגשות אשם?

כמו כל רעיון המאתגר תפיסות שרווחו בקרב הציבור, גם זה העומד מאחורי אכילה קשובה (Mindful Eating) זקוק לעזרה על מנת להיקלט. בשביל זה אנחנו כאן, בשביל לתמצת ולזקק עבורכם את הרעיון שיכול לשפר את התזונה שלכם ויחד איתה את תחושתכם הכללית.

ובכן, מהי אכילה קשובה? נתחיל במה היא איננה – אין מדובר בדיאטה או כל תכנית אכילה אחרת, אין היא דרך של שליטה באכילה ואין היא בהכרח מובילה להרזיה. הדגש הבולט ביותר שמציעה אכילה קשובה כדרך חיים היא עיסוק גובר בדרך האכילה, מה שמתאפשר כשמפסיקים לכלות את זמננו לריק על מה וכמה אנחנו אוכלים.

באיזה גיל אנחנו מאבדים את היכולת ליהנות מאוכל בלי רגשות אשם?

באיזה גיל אנחנו מאבדים את היכולת ליהנות מאוכל בלי רגשות אשם?

בניגוד לדיאטות הקשוחות בהן נתקלתם, על מערכות החוקים הנוקשות שלהן, אכילה קשובה היא דרך פעולה משתנה וגמישה כמו מתעמלת אולימפית. בין השאר משלבת אכילה זאת בין בריאות, מצב רגשי, סיטואציה חברתית, השפעת הסביבה, נוחות, אלרגיה, עלות, טעם, איכות המזון ועוד שלל גורמים נוספים.

אין זה ספק שזה נשמע הרבה יותר קשה מלעקוב אחרי חוק אחד של דיאטת פחמימות או חלבונים, מופרך ככל שיהיה. אבל אין לכם מה לדאוג, הרי אכילה קשובה שואבת את השראתה מקשיבות ומבקשת מאיתנו להפנות תשומת לב מיוחדת לרגע ולחוות אותו באופן מודע. לכן אכילה זאת מונעת מתוך ההבנה שאין זה אפשרי להתחשב בכל הגורמים שהוזכרו למעלה בבת אחת.

תרגיל שני: אחד הנזקים הגדולים שהסבה תעשיית הדיאטות והרזון הוא הפגיעה בהנאה שהפיקו אנשים מאוכל, בתרגיל זה ננסה לתקן זאת. התיישבו לאכול והשאירו את רגשות האשם שעולם התזונה המערבי טבע בכם מאחור, תיהנו מהאוכל, התענגו עליו. כשיגיע הרגע בו ההנאה שאתם מפיקים פוחתת, הפסיקו לאכול.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s