10 היתרונות שמפיקים מאכילה קשובה

עכשיו, אחרי שהכרנו קצת את השיטה שנקראת אכילה קשובה (אינטואיטיבית), הגיע הזמן להבין מדוע כדאי לנו לאמץ אותה אל חיינו וכדרך חיינו, לפחות בכל הנוגע ליחס שלנו אל אוכל ותזונה. הפסיכולוגית סוזאן אלברס (Susan Albers) כתבה מספר ספרים בנושא ובפתיחת אחד מהם, "Eat, drink, and be mindful" היא מונה עשרה יתרונות שונים שאדם יכול להפיק מאכילה אינטואיטיבית. בואו נעבור עליהם יחד:

  1. פחד לא משחק תפקיד: אלברס מכירה בקושי הכרוך בהתמודדות עם בעיות אכילה, אך מבהירה כי אכילה קשובה היא שיטה לא שיפוטית ולכן מתאימה במיוחד לטיפול בבעיות מסוג זה. כל אחד יכול להתאים לעצמו את החוקיות והקצב המתאימים לו.
  2. אפשריות היא שם המשחק: דיאטות המצריכות אדם לבסס את כל התזונה שלו על מרכיב אחד או על מרכיבים שאינם נמצאים בתזונה הרגילה שלו? זה לא המקרה עם אכילה אינטואיטיבית.
  3. ביקורת עצמית? לפח: דיאטות לרוב מעודדות שיפוטיות וביקורת עצמית, שני דברים שלא מסייעים לאדם לשנות את אורח חייו. הבנה ועידוד הם שמעודדים שינוי אמיתי.
  4. אורך חיים: אכילה אינטואיטיבית מספקת כלים שילוו אותנו לכל החיים ויבטיחו שהתזונה שלנו תישאר בריאה.
  5. הסוף לדיאטות: המחקרים המוכיחים שדיאטות המבוססות על סוג מזון אחד (פחמימות או חלבונים לדוגמה) אינן עובדות מתרבים בשנים האחרונות. יותר גרוע מזה, הן מסבכות את היחסים שלנו עם האוכל ויוצרות הפרעות אכילה. אכילה קשובה שמה לעצמה מטרה ליצור איזון סביב התזונה שלנו ולגרום לנו להקשיב לגוף ולצרכיו ולפעול בהתאם.
  6. קבלה עצמית: למה דיאטות הפכו להיות כאלו פופולריות? כי רבים מאמינים שירגישו טוב יותר לגבי עצמם אם יצליחו לאכול בריא יותר ולשלוט על משקלם, אבל נזקקים לשיפור בהרגשה העצמית שלהם בכדי באמת לאכול טוב יותר. קבלה עצמית, במצבנו הנוכחי, היא המפתח.
  7. הוליסטי היא לא מילה גסה: אכילה אינטואיטיבית מטפלת בכל הממדים הקשורים לאכילה – גוף, ראש, מחשבות, תחושות ורגשות.
  8. צלילות: אכילה קשובה אינה שולחת מסר כפול ומבלבל כמו מקצוענים רבים המטפלים בבעיות אכילה. אלו לעתים מייעצים למטופלים שלהם לא להתחיל דיאטה, אבל גם לא לאכול כל מה שהם רוצים. מה כן לעשות? אכילה קשובה אומרת לנו מה כן לעשות ומוותרת על ההטפות והציוויים (אל תאכל!).
  9. כולם יכולים: אכילה אינטואיטיבית, בעיקר בשל היכולת של כל אחד להתאים אותה לצרכים ולקצב שלו, מתאימה לכולם.
  10. זה עובד! מחקרים מוכיחים כי אכילה קשובה מאפשרת לנו לשלוט בהרגלי האכילה שלנו ולכן היא שיטה מוצלחת יותר על מנת להשיג שליטה על המשקל שלנו לאורך זמן.

מחשבה אחת על “10 היתרונות שמפיקים מאכילה קשובה

  1. פינגבק: 5 סיבות להרגלי אכילה לקויים | שיגעון האוכל

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s