5 טיפים לימים שאחרי החג

מייקל פולן הוא שם שחוזר ועולה בבלוג הזה לא מעט, בעיקר כי בעינינו מדובר באחד הכותבים החשובים בכל הנוגע למזון, תזונה והרגלי אכילה בתקופתנו. אפשר לעצב אורח חיים בריא, מגוון ושפוי – לפחות בכל הקשור לאוכל – אם נאמץ חלק מהדברים עליהם הוא כותב ולהם הוא מטיף. תקופת חגים, כל תקופת חגים (חגי תשרי, פסח או חג ההודיה האמריקני), מתאפיינת אצל רבים בשחרור רסן תזונתי לאור הארוחות המשפחתיות הרבות. כמעט כולם מסיימים את החג עם תחושת אשמה קלה ואמונה שאגרו כמה ק"ג שעליהם להשיל במהרה.

ישנן כמה דרכים להתמודד עם התקופה שלאחר החג, אבל הראשונה והחשובה שבהן – לפחות מבחינתנו – היא קודם כל להיפטר מרגשות האשם. זכרו שמותר לכם מדי פעם לאכול קצת יותר, כל עוד אתם עושים זאת באופן מודע ומבינים שעליכם לחזור לשגרת האכילה שלכם בימים שאחר כך. הנה חמישה טיפים שיעזרו לכם לעצב את אותה שגרת אכילה:

לא חייבים לוותר על ג'אנק פוד, רק הכינו אותו בעצמכם

לא חייבים לוותר על ג'אנק פוד, רק הכינו אותו בעצמכם

  1. הימנעו ממזונות שיש צורה של סוכר או ממתיק בין שלושת הרכיבים הראשונים שבהם: רשימת הרכיבים מסודרת לפי משקלם במזון ומוצרים כאלו מכילים יותר מדי סוכר.
  2. השתדלו לאכול מזון שבסופו של דבר יירקב: מזון מעובד נוצר כדי להילחם בפטריות ועובש, שמתחרים איתנו על החומרים המזינים שקיימים במזון. מוצרים שלא מתקלקלים פשוט אינם מכילים או דלים בחומרים מזינים.
  3. הפכו את הבשר לתבלין בתפריט שלכם: לא מדובר בהטפה לצמחונות, אלא פשוט לצמצום הכמויות לאור העובדה שמחקרים מוכיחים כי צמחונים בריאים יותר מאוכלי בשר. החליפו אותו בצריכה של יותר צמחים ועלים. שנו את גודל המנות – במקום הרבה בשר וקצת ירקות איכלו הרבה ירקות וקצת בשר.
  4. אל תפסיקו לאכול ג'אנק פוד, רק הכינו אותו בעצמכם: מחירו הזול של הג'אנק פוד הופך אותו לנגיש וזמין מדי, מה שכמובן מעלה את המינון שלו בתזונה שלנו. אם תאלצו להתמודד עם הכנתו – על כל מה שנדרש מכך – אתם תאכלו אותו הרבה פחות.
  5. הפסיקו לאכול לפני שאתם חשים שובע: בתרבויות רבות בעולם מטיפים לאכילה עד תחום של 80-60 אחוז מתחושת השובע שלכם. אכלו לאט יותר על מנת לאפשר לגוף שלכם להבין מתי הוא מלא (תהליך שלוקח כ-20 דקות), תנסו לשאול את עצמכם "האם הרעב שלי נעלם?" במקום "האם אני מלא?".
  • טיפים נוספים תוכלו למצוא בספרו של פולן, "איך לאכול מה?", שתורגם לעברית ויצא בהוצאת מודן.

מחשבה אחת על “5 טיפים לימים שאחרי החג

  1. פינגבק: מתכון בריא לעל האש הבא שלכם | שיגעון האוכל

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s