5 סיבות להרגלי אכילה לקויים

בפוסט הקודם עסקנו במנטליות של דיאטה, מושג שסאשה לורינג משתמשת על מנת לתאר כיצד משכנעים אותנו להפוך את האוכל לאויב ומעודדים את כולנו למדוד הצלחה או כישלון רק בעזרת המספרים שמראה המשקל. בפוסט הקודם גם הבטחנו לספק לכם כלים וטיפים שיעזרו לכם להיפטר ממנטליות שכזאת, אז אין לנו מנוס מלקיים את ההבטחה.

שינוי דפוסי התנהגות אינו נעשה בקלות, לכן הצעד הראשון שעלינו לעשות הוא להחליט היכן למקד את תשומת הלב והמאמצים שלנו בדפוסים הבעייתיים ביותר מבחינתנו ועבורנו. בכדי לקבל החלטה מעט יותר מושכלת לורינג מציעה תרגיל שיעזור לנו לקבוע היכן אנחנו נמצאים על הרצף של התנהגויות האכילה, עלינו לבחור את הקטגוריה שהכי מתאימה לנו ברוב הזמן:

  1. האכילה, ברוב הזמן, נעשית בתגובה לרעב או לצורך באנרגיה
  2. אכילת יתר בשל נטייה לאכול מהיר מדי או מחוסר זמן להשקיע מחשבה בתכנון של הרגלי אכילה בריאה יותר
  3. ביצוע של בחירות תזונתיות לקויות בשל הרגלים לא טובים או חוסר ידע
  4. שימוש באוכל כתרופה לחוסר נוחות, שעמום, תסכול, עצב, כעס, בדידות, לחץ או חרדה
  5. אכילה של כמויות גדולות תוך זמן קצר, שמלווה מאוחר יותר בתחושת אשמה או בושה ובפעולה לפיצוי – הקאה מאולצת, שימוש לא נכון במשלשלים, צום או התעמלות יתר.
מה הסיבה שגורמת לכם לאכול?

מה הסיבה שגורמת לכם לאכול?

מי שרוב הפעמים נמצאים בקטגוריות 1 ו-2 יכולים להשתמש באכילה קשובה על מנת לשפר את הרגלי האכילה והבחירות התזונתיות שלהם, פעולה שקשורה באופן ישיר לאכילה עצמה. לחברי קטגוריה 3 ממליצה לורינג לחקור לעומק יותר את עניין הכמויות והקלוריות הרצויות להם באופן אישי על מנת לקיים אורח חיים בריא יותר ואולי אף להוריד משקל במהלך התהליך.

חברי הקטגוריה ה-4 חווים אכילה רגשית באופן יומי ולכן עליהם לפתח מודעות לרגשות ולדרך אחרת להתמודד עימם, מומלץ להם לעשות זאת לפני שהם מנסים לקצץ בכמויות ולשנות את התפריט היומי שלהם. על חברי הקטגוריה ה-5 לפנות לייעוץ מקצועי על מנת לטפל במה שמוגדר בשפה המקצועית כהפרעת אכילה. לצד הייעוץ כדאי לעבוד על שיטות של קבלה ואדיבות עצמית, כמו גם דרכים חדשות להתמודד עם רגשות שליליים.

זיהוי נכון של הקטגוריה בה אנחנו נמצאים יסייע לנו לרכז את המאמצים במקום הנכון, יחסוך מאיתנו עוד כישלון דיאטתי ויוביל אותנו לדרך חדשה – בריאה יותר, מאושרת יותר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s